Kerkenraad

De kerkenraad vergadert acht keer per jaar. Stukken voor de kerkenraad moeten een week voor de vergadering binnen zijn bij de scriba om op de eerstvolgende kerkenraadsvergadering te worden behandeld.

De vergaderingen worden gehouden op:
10 januari 2024
21 februari 2024
10 maart 2024 Gemeentevergadering na de kerkdienst

3 april 2024
22 mei 2024
3 juli 2024
4 september 2024
2 oktober 2024
20 november 2024
8 januari 2025

College van Kerkrentmeesters

Doelstelling
Het beheren van de materiële zaken van de kerk. Hieronder worden verstaan de bezittingen en schulden, inkomsten en uitgaven. Het College van Kerkrentmeester maakt onderdeel uit van de kerkenraad.

Taakomschrijving
Het college van Kerkrentmeesters draagt zorg voor de financiën. Het op verantwoorde wijze beheren van inkomsten en uitgaven behoort tot hun primaire taak. Tevens de gemeenteleden stimuleren de exploitatie sluitend te krijgen  d.m.v. de VVB. Het onderhoud en beheer van de roerende en onroerende goederen behoren tot hun verantwoording, evenals een goede relatie onderhouden met alle personen die in en voor onze gemeente  werkzaam zijn. Tevens beheren zij de ledenadministratie en het archief van de gemeente

Aftrekbaarheid van giften

De Protestantse Kerk in Nederland is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dat betekent dat ieder die een gift geeft, dit van de belastingdienst mag aftrekken van de inkomstenbelasting.
Dat geldt voor de landelijke programma’s van de Protestantse Kerk: Missionair Werk, Kerk in Ontwikkeling, JOP en Kerk in Actie.  En dat geldt ook voor de Protestantse Kerk op regionaal en plaatselijk niveau, zoals de gemeenten, de diaconieën en classes.

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Paasmorgenzang