ZWO&E: Commissie voor Zending, Werelddiaconaat, Ontwikkelingssamenwerking en Evangelisatie.

Doelstelling:

• Het bevorderen en levend houden van een missionaire en werelddiaconale instelling in de gemeente
  • Het geven van advies over zaken met betrekking tot zending en werelddiaconaat aan de kerkenraad
  • Het inzamelen van geld voor het werk van zending en werelddiaconaat
  • De gemeente informeren over het diaconale en missionaire werk van kerken en organisaties wereldwijd
  • Het ondersteunen en uitvoeren van initiatieven die een eerlijke verdeling van macht, welvaart en rijkdom bevorderen.
  • Het bewust maken Van de gemeente voor de oorzaken van stoffelijke en geestelijke nood van mensen in wereldverband
  • De gemeenteleden activeren en begeleiden tot een uitnodigende manier van leven, zodat medemensen en daardoor de samenleving betrokken worden bij het bevrijdende werk van onze Heer.
  • Bewustmaking en toerusting van de gemeente tot missionaire gemeente.
  • Het duidelijk maken in de gemeente dat getuigenis en dienst en de uitvoering van onze opdracht in de wereld onafscheidelijk met elkaar overeenstemmen.

OIKOCREDIT

Op 21 december is onze nieuwe bewustwordingscampagne gelanceerd met als thema “Ik weet wat mijn geld uitspookt. En jij?”
Met dit thema willen we jonge mensen bewust maken dat het geld dat wordt toevertrouwd aan financiële instellingen niet in een kluis komt te liggen, maar aan het werk wordt gezet. En dat je een keuze hebt in de manier waarop je je geld laat werken. De keuze tussen een zo hoog mogelijk financieel rendement of een evenwicht tussen financieel en sociaal rendement.
We zouden het waardevol vinden wanneer u meehelpt om een succes van de campagne te maken. Dat kan heel gemakkelijk door naar onze speciale actiewebsite te gaan: www.investereninmensen.nl en deze te sharen via Facebook, Linkedin, Twitter of via Email. U kunt iedere pagina van onze website met vrienden delen. En hen vragen dit vervolgens ook te doen. Op die wijze kunnen we samen in principe heel Nederland bereiken!

Ook uw oude mobieltje is geld waard voor Kerk in Actie!

In Nederland zijn volgens onderzoek meer dan 16 miljoen mobiele telefoons in omloop. En er komen er steeds meer bij: mensen krijgen iedere paar jaar bij hun abonnement een nieuw mobieltje. Veel oude mobieltjes liggen zo ongebruikt in de keukenla. Deze ongebruikte mobieltjes zijn niet waardeloos: integendeel. Kerk in Actie krijgt voor veel mobieltjes maximaal €3,50. Geld dat we goed kunnen gebruiken om mensen in nood een nieuwe toekomst te geven.

Milieuverantwoord
De ingezamelde mobieltjes worden door EEKO nagekeken, zo mogelijk gerepareerd en weer verkocht. Ze worden met name in Afrika en Azië op de markt gebracht waar het GSM netwerk vele malen betrouwbaarder is dan het ‘vaste’ net en er veel vraag is naar de goedkopere recycle toestellen. Niet meer te repareren mobieltjes worden milieuverantwoord verwerkt.

Helpt u mee?
U kunt uw oude mobiele telefoon en/of PDA (elektronische zakagenda) inleveren in de inzamelbox van de kerk of persoonlijk inleveren bij Theo Treffers, Singel 67, telefoon 06 2325 4659

Inleveren of opsturen
Maar u kunt het mobieltje en/of PDA ook in een stevige envelop opsturen naar:
          Kerk in Actie inzameling
          Antwoordnummer 79
          7400 VB Deventer

Opbrengst postzegels en prentenbriefkaarten

Ieder jaar verzamelen veel gemeenteleden oude kaarten en postzegels voor de zending. Kerk in Actie bedankt alle verzamelaars, want het levert ieder jaar weer een prachtig bedrag op.

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur

zo 05 mei 2024 om 10:00 uur